cepezed ontwerpt auto experience center in shenzhen

cepezed ontwerpt een nieuw experience center voor auto's, dat gaat verrijzen in Longgang, onderdeel van de Chinese stadsprefectuur Shenzhen. Vorige week tekende het bureau daartoe een contract. Het gebouw komt te liggen in het gebied waar in 2011 de Universiade plaatsvond en is deel van de herontwikkeling hiervan. Het gaat functioneren als verkoopcentrum, maar is ook gericht op aandacht voor een duurzaam autogebruik. De opdrachtgever besteedt straks dan ook veel ruimte aan nieuwe mogelijkheden en technieken in de auto-industrie.

Het autocentrum meet zo'n 3.500 m2 en bestaat intern uit een combinatie van geschakelde, circulaire routings voor zowel auto's als voetgangers. De strak vormgegeven en schuin aflopende gevel kent gradaties van openheid en doorzicht en bestaat uit glas, horizontale lamellen en minimaal gedetailleerd, lasergesneden composietmateriaal van een lichte kleurtoon dat deels dubbelgekromd is. Bovenin is een skybar opgenomen met veel zicht op zowel de omgeving als het interieur van het gebouw. Aan de noordzijde hiervan gaat de transparante gevel met een vloeiende beweging over in een lichtstraat die de auto's van een overvloed aan daglicht voorziet.