menu sluiten

Jochem van Berne, marketing & communicatie 

Jochem werkt sinds 2023 bij cepezed. Met zijn analytisch vermogen, strategisch inzicht en ervaring zet hij de koers uit in het pr-team.

In zijn loopbaan tot nog toe stapte Jochem van internationale reclamebureaus over op digitale designbureaus. Om zich uiteindelijk als hoofd marketing bezig te gaan houden met de klantzijde, waar hij ‘een merk of organisatie op een duurzame manier verder kan ontwikkelen’. Jochem haalde aan Inholland Hogeschool Rotterdam zijn bachelor Communicatie, met een specialisatie in Creatieve Communicatie. Hij werkte onder meer bij OMA en bij Erick van Egeraat.

Jochem is geïnteresseerd in de betekenis van digitale data voor trendwatching, dit was ook het onderwerp van zijn bachelor-scriptie. ‘De dynamiek van de digitale revolutie boeit mij enorm. De digitale wereld draagt de potentie in zich om je boodschap op nieuwe manier over te brengen en organisaties of bedrijven effectiever met hun doelgroep te verbinden. Die potentie wordt nog niet altijd ten volle benut, juist omdat de ontwikkelingen zo snel gaan. We hebben toegang tot een enorme hoeveelheid digitale data, maar die data zijn waardeloos als je niet weet hoe je ze kunt lezen en gebruiken.’

Jochem is nuchter en voelt zich thuis bij de no-nonsense-mentaliteit van cepezed. Ook de minimalistische architectuurstijl en cepezeds hands-on-zoektocht naar de betekenis van duurzaamheid in de architectuur spreken hem aan. Een leuke uitdaging naast zijn lopende taken is het optuigen en organiseren van het 50-jarig jubileum van cepezed in 2024. Zijn vrije tijd besteedt Jochem onder meer aan de ontwikkeling van een zelfvoorzienende woning op het platteland van Cantabria (Spanje).